lördag 19 oktober 2013

Sponta utgång

HAR MÅNGA BESÖKARE MEN SAKNAR ERA ÅSIKTER

Vill veta vad ni tycker är bra och dåligt i inläggen och vad ni vill ha mer och mindre av kommer att svara på allas kommentarer bra som dåligt och som vanligt för er utan blogg så skriv ert namn så svarar jag här på bloggen

Igår eftermiddag tyckte jag att vädret var så vackert att jag tänkte ta en sväng ut på stan.

skickade ett sms till Jessica som var på lunch med en arbetskamrat(Sofia) att jag tänkte gå ut en sväng, men innan jag hann gå så skickade hon att jag skulle ta med mig hennes stegräknare och komma till Melanders i Söderhallarna så sagt och gjort så begav jag mig dit.

Photo: Lunch med Sofia igår
Sofia

Väl där så fick jag mig ett glas vin och hann träffa Sofia en kort sväng innan hon gick.

Medans vi drack upp vinet så kom Jessica på den briljanta idéen att vi skulle åka vidare till Melanders Dalagatan för lite AW då dom har en fantastisk AW buffé.

Sagt och gjort så startade vi en uppmaning att folk skulle komma på AW på Melanders.
Photo
Photo
Snaps serveras på detta vis

Photo
Linda serverar Champagne

Men det slutade med att vi blev ensamma på Melanders, under tiden när vi kollade om någon svarade på om dom skulle komma så såg jag ett inlägg där min gamla arbetskamrat Henrik Ringbom skrev att man gärna fick komma och AW:a på Stockholms matvarufabrik så vi begav oss dit när vi druckit upp champagnen.

 Photo: Bytt!
Henrik

Väl där blev det vin och sedan middag Entrecote och Råbiff som vi delade.



 













Kaffe på detta och sedan hemfärd för att mer eller mindre däcka i soffan framför tyst vittne på TV:n

Idag bär det strax av på Herrmiddag hemma hos min goda kamrat Jörgen i Sollentuna(bilder på detta kommer imorgon)


Allt för nu

Vi är överallt


2 kommentarer:

Veiken sa...

Åh, vilken härlig kväll! Jag förstår att du däckade sedan. Vi har tänkt att gå på AW hur länge som helst, men det blir ju aldrig av! :( Ha det gott!

Karin sa...

Låter som en alldeles förträfflig kväll! :)