tisdag 8 april 2014

Tävling


2 dagar kvar innan TÄVLINGEN avslutas in och tävla med er


Nu har det äntligen dragit ihop sig till tävling här på bloggen igen nu när jag uppnått 30000 besökare

Priset kommer att vara ett Presentkort på Smartbox: En skön dag, Frukost för två eller Sött och Gott och så någon länkning såklart

Denna gång så skall ni lösa en uppgift via en bild

Vad ni skall göra är att identifiera dessa 4 personer med namn


Tävlingen pågår fram tills på Onsdag




Allt för nu


Vi är överallt

4 kommentarer:

Camilla sa...

Nu ska jag vara med att tävla.
Jag tror att det är:Kung Oscar II (sittande), bebisen är Gustaf Adolf.Dåvarande kronprins Gustaf till vänster och prins Gustaf Adolf(senare kung Gustaf VI Adolf) till höger.
Ha det bäst!

madelein sa...

Oscar den II, Gustav den V, Gustav den IV Adolf och Carl den XVI Gustav?

christian sa...

Eftersom jag är född och uppvuxen i Berlin har jag aldrig gått i skola i Sverige. Dessvärre har jag INGET intresse för kungligheter heller, så mitt svar får bli (skämsigt nog):
Tre gamla kungar och prinsessan OLW....äh....jag menar Estelle

Veiken sa...

*OascarII, sitter ner
* Bebisen borde vara Gustaf Adolf som dog i en flygolycka och var nuvarande kungens far.
*Till vänster stående den blivande Gustav V-gurra alltså.
* Stående vår kungs farfar som blev Gustaf VI Adolf

Jag vet inte om det är rätt, men jag chansar! :)