torsdag 10 oktober 2013

Då vet jag vad jag skall göra i December

Igår så blev det klart vad jag skall jobba julbord någonstans och det blev på.

 TRUMVIRVEL

Fjäderholmarnas Krog.

Alltså samma ställe som jag jobbade på i somras.

Lite bilder från förra årets julbord.

 Matsalen uppdukad.
 Gert Klötzke lägger en sista hand på Julbordet.
Martin fixar fördrinken.

Som jag skrivit tidigare ligger Fjäderholmarna 25minuters båtfärd från Stockholm

Gästerna kommer 3 gånger per dag kl.12-16-20 och båtarna hem 15-19-22.30 och 23.30 så man är ganska säker på när dom kommer och när då åker :) ingen dropin med andra ord.

Vi jobbar 3 dagar (sover då på ön) lediga 2 dagar under dom 26 dagar julbordet pågår.

Lite tråkigt för detta julbord är att våran Restaurangchef Peter har slutat (han kommer att vara där lite som stöd åt hovmästarna ändå och det är kul).

Han har nyligen börjat sitt nya jobb som Restaurangchef på:
SVPH, Sällskapet Vänner till Pauvres Honteux, är en ideell förening som erbjuder hyreslägenheter för pensionärer.
Verksamheten erbjuder en livsbejakande miljö, som kännetecknas av kvalitet och omtanke. Det friska åldrandet förstärks genom god service, glädje och trygghet. Inom SVPH finns även gästhem, sjukhem och gruppboende för demenshandikappade.

Träffade Peter igår för första gången efter säsongen tog slut ute på ön för lite allmänt skitsnack över en öl.
 



Allt för nu
 
Vi är överallt

Inga kommentarer: