måndag 21 oktober 2013

Inför AIK-Norrköping

Äntligen är det dags för Allsvensk Fotboll igen efter tråkigt Landslags uppehåll när AIK idag tar emot Norrköping på Friends Arena.



Än lever hoppet om att få lyfta pokalen den 3:de November men då krävs en seger idag mot Norrköping som varken har en topplacering att slås om eller kvalspöke över sig.

AIK:s chefstränare Andreas Alm har tagit ut 16 spelare till matchen.

2 Niklas Backman, 3 Per Karlsson, 4 Nils-Eric Johansson, 6 Alexander Milošević, 9 Martin Kayongo-Mutumba, 10 Celso Borges, 11 Nabil Bahoui, 13 Kyriakos Stamatopoulos (mv), 15 Robin Quaison, 16 Martin Lorentzson, 17 Ebenezer Ofori, 20 Ibrahim Moro, 21 Kennedy Igboananike, 25 Sam Lundholm, 35 Patrik Carlgren (mv), 36 Henok Goitom.

Med min start 11:a i fet stil

Men först så blir det en sväng till Dick Turpin för uppsnack/värmning



Allt för nu

Vi är överallt

6 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vi håller tummarna för en seger! :)

Veiken sa...

Det är värdelöst med fotboll så här års. Alla vinteridrotter är i full fart nu ju! :)

madelein sa...

Tack för tipsen, ja några av dem följer jag!

Ama de casa sa...

Fotboll förstår jag mig inte så mycket på, men jag är glad att jag nuförtiden även kan heja på Spanien vid stora mästerskap.
Det går ju hyfsat för dom ;-)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ibland är jag ganska bra på att hålla tummarna! :)

Veiken sa...

Grattis till vinsten! AIK gjorde ju sin "plikt" Ha det gott!