onsdag 3 juli 2013

lååånnnggg dag igår

Det blev en lång dag igår ute på Fjäderholmarna på alla sett och vis

Det började med att jag inte hade några gäster på lunchen så jag fick vara reserv hovmästare eftersom vår ordinarie var lite krasslig och tog hand om lite pappersarbete istället



Efter att vi alla hade ätit inför kvällen och delat upp stationer så blev det så att dom flesta av mina gäster var dom som skulle komma först vilket oxå betyder att dom troligen går först och så blev det givetvis

Vilket betydde att jag inte hade några gäster dom sista timmarna så att jag istället fick hjälpa mina arbetskollegor med deras bord och sköta allt arbete bakom kulisserna så väntan att ta båten hem blev lite lång

Mat igår bestod av en rejäl frukost/lunch när jag kom till ön och en renskavsgryta till middag väl hemma så åt jag stekt korv med senap vilket får ses som ok mat dag

Idag så kommer Isabella och Alexander från Göteborg på besök

Jessica tar med dom till Gröna Lund idag medans jag jobbar och imorgon åker vi ut till landet och hälsar på Mamma/Pappa och min brors döttrar som är där så vi hoppas på bra väder

Ska verkligen försöka få ihop ett Berlin inlägg men det får vänta till imorgon

Allt för nu

Vi är överallt



Inga kommentarer: