tisdag 23 april 2013

Match rapport Gefle-AIK

Så kom då äntligen första segern i Allsvenskan i år

Match började i för mig ett litet luset tempo för att sedan börja hetta till i 10 min då en hörnkavalkad började för AIK vilket resulterade i en farlig chans i den 13:e minuten efter att Nabil Bahouis högerhörna nått Daniel Majstorović, men hans nick mot den bortre stolpen räddade av Mattias Hugosson

Efter 20 min slog Celso en perfekt boll mot Viktor som tog sig igenom men han stördes men bollen som istället hamnade hos Nabil vars skott räddades av en utrusande Hugosson

Sedan skapades det ett par halvchanser så det stod 0-0 i paus

Innan spelarna hann av planen så råkade Alm i luven på Gefles tränare som hade någon åsikt om ett domslut så att spelare och ledare fick gå imellan

Gefle inledde den andra halvleken piggast och stack upp i ett par anfall utan att komma till någon stor målchans

I den 57:e minuten tog sig Martin Kayongo-Mutumba in i straffområdet på vänstersidan men fick felträff på bollen som ändå nästan studsande innanför den bortre stolpen

Strax därefter skapade AIK ett gyllene läge att ta ledningen då Henok spelade fram Nabil
som löpte sig fri i straffområdet på högerkanten, men avslutet i fritt läge gick metern utanför den bortre stolpen

I den 76:e minuten slog Nabil Bahoui en hörna som nickskarvades av Daniel Majstorović vid den första stolpen Gefle lyckades inte rensa och Moro snappade upp bollen och slog ett inlägg som tillslut som hamnade hos Celso som tryckte in den i det högra hörnet


Med åtta minuter kvar tilldömdes Gefle en frispark i bra läge och Alexander Faltsetas satte bollen i det vänstra krysset

I samband med målet skadade sig Ivan Turina han försökte spela vidare men fick bryta matchen in i målet kom Kenny

Med sekunder kvar av stopptiden fick AIK ett inkast på vänsterkanten som hamnade hos Nisse som lyfte bollen mot Henok som nickskarvade bollen till Kennedy som tog emot bollen och placerade in den lågt i samma hörn som Celso
Magnus Neck

Gefle hann bara göra avspark innan domaren blåste av matchen och AIK tog med sig 3 Poäng hem till Solna

Kvällen avslutades väl inte som jag tänkt mig eftersom jag tydligen visade för stor glädje över segermålet viket slutade med att jag blev utslängd från det ställe jag såg matchen på


Allt för nu

Vi är överallt

Inga kommentarer: