lördag 3 november 2012

Tillbaka igen

Efter att haft extremt mycket att göra så har bloggandet stått still ett par dagar men är nu här igen

Det är nu November och till stöd för Prostatacancer så är jag med i Movember, Movember går ut på att man den första Nov rakar av sig allt skägg för att sedan odla mustasch under resten av månaden
 Läs mer på https://www.movember.com/se/



Före
Efter


Den här veckan har vi haft Isabella 11år från Göteborg på höstlovs besök
Hon kom på mån kväll så då hann vi bara gå ner på hörnet för att äta

Tisdagen tillbringade vi i bil till och ifrån Acktjära som ligger strax innan Bollnäs i Hälsingland för att hälsa på Jessicas pappa som bor där, Huset låg väldigt vackert till i den lilla byn
Vi hann med lite kaffe och en titt på fåren i ladan innan det var dax att köra Ellinor(Jessicas bonussyster) till jobbet och vidare färd mot Växbo linfabrik där Lisa(Jessicas bonusmor) jobbar

Där fick vi en guidad tur i fabriken som har mellan 60-100år gamla vävstolar


Bild från Växbo

På vägen hem så hjälpte vi en tjej som stod dumt till i en rondell vid Tönnebro(bilen hade kokat) så vi bogserade henne till macken

Onsdagen innebar att Pappa och Mamma skulle hämtas på Arlanda och bilen skulle lämnas tillbaka

Men innan det så hann vi hämta upp min brorsdotter Andrea 10år som oxå har höstlov, Så att tjejerna fick tramsa av sig lite under dagen
Vi åkte ut till Kista för lunch,bowling och lite shopping(jag slapp shopping eftersom jag åkte till Arlanda)
Väl tillbaka i stan så träffades vi en liten stund innan det var tid för lite arbete för mig

Tjejerna möte mig på Järntorget för att gå vår guidade tur med Stockholmghostwalk innan det var tid för Andrea att bli hämtad, Till mångas(124st) förvåning så var det vår vanliga tur och inte Halloweenturen som vi hade i helgen


Pumpan behöver oxå vila ibland

Torsdagen blev häktisk
Först en sväng på stan för att sedan börja fixa för LCHF-Träffen som vi anordnat, 10-12 personer i vår lilla 1:a på fördrink medans jag var och rakade mig
Sedan gick vi till Dollys Saloon för middag
http://www.dollyssaloon.se/Dollyssaloon.se/Bilder.html#6

   
Min Entrecoté

Jag avvek sedan för AIK match men mer om det i annat inlägg

Hann tillbaka lagom till att folk skulle börja dra sig hemåt

Allt för nu

Vi är överallt


4 kommentarer:

Anonym sa...

ska bli intressant o se hu stor mustasch det blir på en månad :)

trollet sa...

Har du läst boken hon rekommenderar??http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2012/11/02/lite-halloweenruskigheter/#comments

Maya sa...

Haha, vilken cool pumpa :)

attis sa...

Låter som en trevlig vecka. Bra att Även Prostatacancer tas upp och inte bara Bröstcancer. Är själv livrädd för ormar men jag överlevde. Ha det bäst.
Kram